Tuesday 24 April 2018

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Energizing Soy Protein (ESP) adalah produk Shaklee pertama yang saya makan dulu.
Masa tu nak kahwin, pastinya saya carik produk yang boleh cantik dan kuruskan badan. Sebelum kenal ESP, adalah few produk yang saya makan. Tapi tu untuk kulit sahaja. Untuk maintain kurus, saya cuma hadir kelas aerobik selepas waktu kerja.



Bila sepupu saya, which is Kak Affni (mak Shaklee) share pasal produk ESP dalam blog beliau, perihal anak nya sembelit. Setelah makan Mealshakes, sembelit dapat diatasi.
Daripada situlah, saya godek-godek blog beliau dan terjumpa satu entry mengenai ESP.
Bila siasat punya siasat. ESP ni boleh mencantikkan kulit, sekaligus boleh membantu kita untuk kurus.



Ok, apa  sebenarnya ada dalam ESP? Kenapa ia boleh membantu untuk cantikkan kulit? Kenapa ia dapat menguruskan badan? Apa fungsi lain ESP ni? Siapa lagi yang memerlukan ESP.
Jom fie kongsikan dengan anda semua mengenai ESP.

Protein adalah perkara asas yang ada dalam sel kita. Ia umpama batu bata dalam pembinaan rumah. Protein merupakan makanan untuk sel, dimana jika sel kita mempunyai makanan yang cukup, maka ia akan tumbuh dengan baik.


Antara orang yang memerlukan ESP.

1. IBU MENGANDUNG
Seperti yang saya dah maklumkan tadi, protein merupakan makanan kepada sel kita. Oleh itu, protein yang cukup membantu untuk penghasilan sel bagi janin.


2. IBU BERPANTANG dan MENYUSU
ESP membantu untuk pekatkan susu badan. Dan memberi rasa kenyang kepada bayi. Ia juga membantu membekalkan tenaga buat ibu berpantang yang selalunya berjaga malam.

3. KULIT CANTIK
Bagi yang menginginkan kulit yang cantik, ESP adalah pilihan yang paling bijak. Bila sel mempunyai makanan yang mencukupi, maka pertumbuhan sel yang baru adalah bertenaga. Maka, sel yang sihat akan sentiasa berada dalam badan dan kulit kita.


4. KURANGKAN BERAT BADAN
Untuk mereka yang bercadang untuk kurangkan berat badan, ESP memberikan rasa kenyang yang berpanjangan.


Bagi mereka yang tak dapat telan ESP saja, boleh cuba pelbagai resepi ESP ni.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...